torsdag 24. april 2008

Oslotriip med musikklassen 21-24 april :D

Mjeff, da var atter en liten trip overstått, og vi er alle fornøyde og trøtte. Godt lei av trasking, og småspurting for å rekke trikker og tog.

Sola har stått høyt på himmelen siden sekundet vi gikk ut av bussen på Oslo S. og helt til ganske sent på kvelden. - Dagene har vært helt fantastiske!

Vi ankom Oslo ca 12.00 på tirsdagen, og vi hadde en hel spennenende dag foran oss! Det første vi gjorde var å slenge fra oss koffertene og all driid vi hadde med oss, nede i den mugne kjelleren hvor vi skulle sove, for såå å spise en lunch, som besto av godt svette brødskiver med smeltet pålegg - YEAH, herlig start! Ehmm..

Etter en intr. lunch, bar det ut i de åpne gatene igjen. Tirsdagens første "must", var å dra på Munch-museèt(Noe som sugde HARDT balle..)Vi var også på besøke på Staffelsgården, også kjent som en skole for musikkintresserte. Der fikk vi en omvising på området, som ble ledet av to av de utveklingsstudentene vi hadde besøk av tidligere i vinter. Mjåå, det var artig å se dem igjen :)

Etter dette, husker jeg ikke helt hva som skjedde, men jeg troor vi fikk fri resten av dagen.
- Allerede første dagen, brant det vekk INNMARI mye penger ut av hendene mine. Litt for mye vil jeg tro :s But tho, det var verdt det! yeah ;D
Etter en heftig shopping runde, dro jeg og Renate på en china-restaurant. Der fant vi oss noe godt å bite i og et par kalde øl. Deam, det var hot og godt!
- Etter middagen tror jeg ikke vi rakk å gjøre så mye annet. Kanskje litt mer shopping? Husker ikke jeeg, gullfisk-hjerne ;p

- Samme dag, var vi også på en konsert som ble holdt på samme skole. En av elevene som hadde vært hos oss på Fredtun, var også med på å fremføre en sang - han dedikerte også en hilsen til oss :] DET VAR KOSELIG!
- Ellers, konserten var råbra! Koste meg skikkelig :)

Onsdagen var også en braa daag, believe it or not! hehhahe -__-
- Vi var på musikk høyskolen, og vi fikk også en heftig omvisning der. merkelig nok så mistet jeg følge med klassen, og ble etterlatt i en lang, "intim", og krøsling gang, helt aleine :| Det var ikke helt planlagt. Fikk litt nåiiia da jeg måtte prøve å finne veien tilbake ut på egen hånd. Heldigvis så fant jeg frem, så jeg overlevde. Shit, skal ikke bare å bare til for å ha overlevelsesinstinkt ;D miihh.
- jeg slapp unna mesteparten av omvisningen da, noe som passet meg helt greit, egentlig..

Etter dette, fikk vi også fri - Fra ca 12.00 til rundt 18.30, og ja - Pengene brant!!
jeg fikk kjøpt meg masse fint, alt fra smykker og til ting jeg egentlig ikke trenger(spisepinner).
- Jeg og Renate fikk også boltret nede på Akerbrygge, hvor vi slang oss ut på en båt og tok nok en øl. Akkurat der og da, kunne ikke livet vært herligere! Synet av solbrune gutter og en kald øl - Nammh ;>

På kvelden dro vi tilbake til musikk-høyskolen og var på en russisk poera - Den sugde hardt. Omg, skal mye til for å slå dette. Don't get me wrong, stemmene var heftige og kule, men musikken og forestillingen var vel ikke helt min stil.

Etter denne "forykende" konserten, dro vi ut alle sammen og spiste middag. Jepp, på den samme restauranten jeg og Renate hadde vært på dagen før.
Maten vi skulle spise besto av wok, og kjøtt vi skulle velge ut selv fra en skranke, eller hva jeg skal kalle det, som vi kunne se på at kokkegutten woket. Det var litt spesielt, gikk unna på 5 minutter ;D mihi.

Alt i alt, det tre dagen her føler jeg at har gått veldig fort, og jeg gleder meg til jeg skal til Oslo igjen!

(Btw: Ravi syklet forresten rett forbi meg, og jeg møtte på Krister Falck på en musikkbutikk(Han jobbet visst der, ahe). Ikke verst det ;D)

..Er sikkert noen detaljer jeg har glemt å nevne, men det kommer sikkert med etterhvert..

2 kommentarer:

Ane Celine sa...

Krister Falck jobber i den musikk butikken..:P

Oda Louise S. Haukaas sa...

Mamma sa også det ^^ haha.